דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סאונה: עיצוב פנים מקורי 

מאת    [ 30/10/2012 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 2180 פעמים ]

העיצוב המקובל והשכיח של סאונות וודאי מוכר לכולם: חדר מצופה מעץ, מלבני בצורתו, עם ספסל מעץ, או כמה וזהו זה. כמו כל דבר, גם את המקום הזה אפשר לעצב בצורה שונה. במקום להסתפק בעיצוב המקובל של סאונה אפשר לעצב את המקום בצורה מעט שונה (או שונה בהרבה) – עיצוב שישפיע לטובה על חווית מרחץ האדים.

לצייר על הקירות

הדרך הפשוטה ביותר לשדרג את המראה של סאונה הוא על ידי שימוש נכון בצבע. אם יש לנו סאונה יבשה או סאונה רטובה אנחנו יכולים לצבוע את הקירות ואת הספסלים בצבעים שונים ולהעניק למקום מראה יותר מיוחד.

לפני שנפתח מעט את הרעיון חשוב לזכור שצריך להשתמש בצבעים שעמידים בתנאי לחות ובפני חום. אם הקירות מצופים בעץ צריך למצוא את הצבע שמתאים לצביעת עץ וכן הלאה. חשוב להכיר את החומרים המתאימים לפני שמשקיעים בצביעה שלא תחזיק מעמד.

צביעת הקירות יכולה להיות מאוד מגוונת. אפשר להסתפק במשטחי צבע גדולים אבל אפשר גם ללכת יותר רחוק ולצייר על הקריות תמונות שונות שבהן יהיה ניתן לבהות במהלך השהות בסאונה. אם אנחנו כישרוניים מספיק הרי שאנחנו יכולים לעשות זאת בעצמנו. אם לא התברכנו בכישורים הנדרשים יהיה עלינו למצוא את בעל המקצוע המתאים ולוודא שהוא באמת מסוגל לספק לנו יצירה שתעמוד בציפיות שלנו.

יש עוד חומרים חוץ מעץ

לא חייבים לצפות את קירות הסאונה בעץ – אשר להשתמש בחיפויי אבן יפים. אבן אדומה שמתאימה לאווירת הסאונה יכולה להיות מרכיב מוצלח בעיצוב מחדש של החלל. מי שרוצה להיות נועז יכול לעשות שימוש גם במשטחי פלאסטיק מעוד ואפילו בביטון חשוף במינון נכון. גם את הספסלים לא חייבים להכין מעץ ואפשר לנסות לגוון.

בכל מקרה חשוב לזכור לא להשתמש בחומרים שמתחממים במהירות ויגרמו לכוויות. הסיבה שעץ הוא כל כך פופולארי בעיצוב סאונות היא שהוא איננו מתחמם במהירות. אין זה אומר שאי אפשר למצוא חומרים מתאימים אחרים שמבחינה טכנית יהיו נכונים ומבחינת העיצוב יתרמו למראה של החלל.

יש גם קווים שאינם ישרים

לא חייבים לבנות חדר מלבני וגם הספסלים לא חייבים להיות ישרים ומלבניים – אין חוק שקובע שכך זה חייב להיות. חישבו על שימוש בקווים מתפתלים וגליים שיכולים ליצור חלל נעים ומרגיע. נצלו את היכולות המודרניות של ענף הבניה בשביל לקבל מראה פחות שכיח ונדוש. אם משלבים את הקווים העגולים עם צבעים מתאימים (שאותם הזכרנו לעיל) אפשר לקבל מראה כולל מאוד מיוחד שיתרום לחוויה הסאונה ולאווירה במקום.

גם מגבות הם סוג של עיצוב

אל תסתפקו במגבות לבנות ובחלוקי רחצה נדושים. חישבו על מגבות צבעונות שיוצרות סופה מרעננת של גוונים בתוך האווירה של הסאונה. במקום להיות חמורי סבר ונדושים נצלו את המגבות ואת שאר פריטי הטקסטיל הנדרשים לחוויה ונסו ליצור חלל צבעוני יותר ומעניין יותר. זכרו: לסאונה יש אמנם שורשים עמוקים במסורות עתיקות אבל אין זה אומר שאנחנו לא יכולים לרענן מעט את החוויה ולהתאים אותה לטעם האישי שלנו.

***

מוגש בחסות איסמור - איסמור מובילה בארץ בתחום שיווק מוצרי האיכות לבית ולחצר מוצרים אלה כוללים, בין היתר דשא סינטטי, ג'קוזי (ספא), סאונות, ברביקיו בנוי, מתקני שעשועים לילדים, בקתות עץ, מחסני עץ ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב